تبلیغات
ورزشی - مادر بزرگ ها با ورزش كمتر سرما می خورند
 
ورزشی

   
خانم های سالمندی كه از علائم سرماخوردگی عذاب می كشید، بهتر است قدم زدن را شروع كنید. در طول سال ها دیده شده است؛ خانم های پیری كه به صورت مرتب ورزش های سبكی مثل پیاده روی انجام داده اند، كمتر دچار سرماخوردگی شده اند.
انجام ورزش سبك تا متوسط مثل پیاده روی به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه، ۵ روز در هفته، می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی شود و از سرماخوردگی جلوگیری كند، به طوری كه میزان سرماخوردگی سالمندانی كه این میزان در هفته ورزش می كنند ۳ برابر كمتر از افرادی است كه هیچ گونه ورزشی انجام نمی دهند. حتی دیده شده است، اثرات ورزش در سالمندان از مصرف مولتی ویتامین ها در جلوگیری از سرماخوردگی بیشتر است.
انجام حركات ورزشی سبك تا متوسط به دو دلیل باعث كاهش سرماخوردگی می شود؛ یكی اینكه سلول های ایمنی بدن را افزایش می دهد و دیگر اینكه باعث افزایش ترشح مواد ایمنی از غدد بزاقی می شود كه از ورود عوامل عفونی به دستگاه تنفس فوقانی جلوگیری می كند.
بهترین فعالیت ورزشی برای رسیدن به این منظور، پیاده روی به صورت تند است. این ورزش حتی بیشتر از ورزش های كششی در پیشگیری از سرماخوردگی موثر است. لازم است یادآوری كنیم كه ورزش های سنگین و خسته كننده نه تنها باعث كاهش عفونت های تنفسی و سرماخوردگی نمی شود بلكه افزایش ابتلا به این بیماری ها را در پی دارد، زیرا در اثر ورزش های سنگین، سیستم ایمنی دچار ضعف می شود.
پس یادتان نرود كه ورزش باید سبك تا متوسط باشد و به صورت مرتب حداقل ۵ روز در هفته و هر بار به مدت ۳۰ دقیقه انجام شود. انجام این میزان ورزش علاوه بر جلوگیری از سرماخوردگی، به سلامت سیستم قلبی و عروقی و حفظ تناسب اندام هم كمك می كند.

دكتر سحر میرپور
   
    روزنامه سلامت





نوع مطلب :
برچسب ها :


درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : کیوان فیروزه ئی
مطالب اخیر

نظرسنجی

آیا مطالب این وب سایت برای شما مفید بوده؟






جستجو


آمار وبلاگ

کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :