تبلیغات
ورزشی - حفظ امنیت کودکان در ورزش
 
ورزشی

رعایت اصول ایمنی مهم ترین عامل کاهش صدمات حین ورزش به شمار می رود. اولیاء باید به طور کامل دریابند که آیا مکانهای ورزشی کاملاً نکات ایمنی را رعایت می کنند یا خیر شایان ذکر است که بچه ها هنگام احساس درد در بدنشان نباید ورزش کنند و نیز نباید با مصرف مسکن در این فعالیتها شرکت کنند. مربیان و اولیاء باید بدانند که صدمات و آسیب های بدنی ممکن است در آینده به لنگی یا پس از افتادن به سائیدگی بازو منجر شود.كودكان برای لذت بردن از بازیهای ورزشی باید با قوانین ایمنی آشنا شده و آنها را رعایت نمایند. بیشتر صدمات از عدم رعایت این قوانین ناشی میشوند.

متناسب با توانایی و میزان آسیب پذیری کودکان نوع ورزش را تعیین کنیم،همواره ورزش آنها تحت نظر مربی یا والدین باشد . در هنگام ورزش کودک حتماً لباس و کفش ورزشی متناسب با فصل بپوشد.
بعضی از ورزشها نیازمند استفاده از تجهیزات ایمنی خاصی هستند. از جمله كلاه ایمنی، مچ بند، زانو بند و مانند اینها. با كمك مربی او میتوانید این لوازم را تهیه كرده و فراموش نكنید كه این تجهیزات باید نو و كاملا اندازه باشند.

از آنجاییکه حفظ روحیه رقابت بین بچه ها بسیار مهم و مثبت است، ورزش های پربرخورد و رقابتی باید با نظارت خاص انجام شود. باید آنها را ازهل دادن یکدیگر به خصوص در مناطق خطرناک منع کنیم. محوطه بازی كودك باید امن و دور از عوامل خطر آفرین باشد. در محیط های شلوغ و پرترافیک ورزش نکنند.


  بچه ها نباید اجسام سنگین بلند کنند، ضمناً باید تا رشد کامل اسکلت بدنشان از پرتاب وزنه خودداری کنند.

گرم كردن بدن قبل از شروع ورزش و خنك كردن آن پس از ورزش بسیار مهم بوده و در كاهش كوفتگی و درد عضلانی بسیار مفید هستند.

از آنجایی كه بدن كودكان نسبت به بزرگسالان بسیار سریعتر گرم و سرد میشود:

  • به ورزشهایی بپردازند كه کمتر از 30 دقیقه طول بكشد.
  • در هوای بسیار گرم (بالای 30 درجه سانتیگراد) به ورزش و بازی نپردازند.
  •  هنگام شنا به مدت طولانی در آب سرد باقی نمانند.
  • معمولا كودكان نمیدانند كه چه زمانی به نوشیدن آب نیاز دارند و معمولا قبل از اینكه احساس تشنگی كنند به آب نیاز دارند. آنها باید قبل، بعد و در حین ورزش و بازی آب بنوشند. (تقریباً هر 20 دقیقه )
  • در هوای گرم كودكان به كرمهای ضد آفتاب و كلاه لبه دار نیاز دارند.

 

همواره مطمئن شوید كه:

  • كودك را مجبور به انجام كاری كه نمیتواند انجام دهد یا از انجام آن وحشت دارد،نکنید.
  • برای اینكه كاری را درست انجام نداده یا خوب بازی نكرده است مقصر دانسته نشود و مورد انتقاد و تمسخر قرار نگیرد.
  • از بین بازیكنان، مربی یا تماشاگران کسی بر سرش فریاد نزند و و او را متهم نكند.
    این اعمال به کودک لطمة جبران ناپذیری وارد می کند که تأثیرات آن تا سال ها برای شخص باقی می ماند.

در صورت آسیب:حتماً به متخصص مراجعه شود، آسیبهای ورزشی در مورد كودكان باید با دقت بسیار بیشتری درمان شود تا موجب اخلال در رشد آنها نشده و یا به نوعی معلولیت یا ناتوانی تبدیل نشود.





نوع مطلب :
برچسب ها :


درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : کیوان فیروزه ئی
مطالب اخیر

نظرسنجی

آیا مطالب این وب سایت برای شما مفید بوده؟






جستجو


آمار وبلاگ

کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :